Tuesday 22 December 2020

Sault Ste. Marie, Ontario

Sault Ste. Marie, Ontario (disebut soo-seint ma ree) ialah sebuah bandar yang terletak berdekatan dengan Sungai St. Marys yang juga sungai yang memisahkan antara Kanada dan Amerika Syarikat. Bandar di Amerika Syarikat yang menghubungkan dengan Sault Ste. Marie, Ontario juga diberi nama Sault Ste. Marie iaitu di negeri Michigan, Amerika Syarikat. Anda boleh melihat peta sempadan melalui salah satu gambar yang saya kongsikan di bawah.

Tempat pertama yang ditinjau semasa berada di Sault Ste. Marie ialah lapangan terbang. Persekitaran di situ agak sunyi sama juga dengan lapangan terbang di beberapa buah bandar lain yang saya lawati pada musim pandemik COVID-19. Kemudian saya ke pusat bandar untuk menikmati pemandangan di sekitar Sungai St. Marys dan melihat Amerika Syarikat dari jauh. Saya tidak pasti mengapa saya melihat bandar ini seperti sepi dan muram. Adakah kerana cuaca yang mendung atau musim pandemik atau bilangan penduduk tempatan semakin berkurangan. Semuanya menjadi tanda tanya di fikiran saya sepanjang empat hari saya ke sini iaitu pada 6, 7, 15 dan 16 Julai. 
































Instagram : blog_th2010
Facebook : blog_th2010
You Tube : Shery NN

No comments:

Post a Comment