Monday 1 March 2021

Pemanduan Dari Mississauga Ke Sault Ste. Marie, Ontario, Kanada

Pemanduan seterusnya ialah dari Mississauga menuju ke Sault Ste. Marie yang jaraknya ialah 684 kilometer (dikira dari hotel). Lebuh raya dari arah bertentangan sangat sibuk dengan kenderaan yang datang dari luar bandar menuju ke Toronto pada hari bekerja sejak dari waktu subuh lagi. Ia dapat dilihat dari gambar-gambar yang saya muat naik di bawah ini.

Hujan sepanjang hari membuatkan mood saya juga agak suram seperti mendungnya cuaca pada hari tersebut. Apa yang menarik perhatian saya di dalam perjalanan ialah dapat melihat kereta kuda klasik yang ditunggang oleh pemuda Mennonite. Mennonite ialah dari golongan Kristian berdenominasi Anabaptis yang diambil dari nama Menno Simons (1496-1561) dari Friesland. Mereka di sini masih berpakaian tradisional dari golongan tersebut dan menggunakan kereta kuda sebagai pengangkutan harian. Rata-rata dari mereka bekerja sebagai petani dan mereka juga yang menjual hasil pertanian. Saya pernah menyiarkan artikel yang berkaitan dengannya dua bulan lalu.
https://sharery.blogspot.com/2021/01/st-jacobs-ontario-kanada.html

Perhentian terakhir sebelum tiba di Sault Ste. Marie ialah di Loon Dollar Monument di Echo Bay. Nasib baik hujan sudah berhenti dan dapat juga bergambar di hadapan monumen ini. Nantikan artikel seterusnya di mana pemanduan menuju ke Thunder Bay lebih menarik perhatian saya.


























Instagram : blog_th2010
Facebook : blog_th2010
You Tube : Shery NN

No comments:

Post a Comment