Saturday 1 January 2011

Selamat Datang 2011

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Tahun Baru

Syukur Alhamdulilah dapat kita bertemu kembali di Terjemahan Hati pada tahun baru 2011.
Seperti tahun sebelumnya,saya tidak ada azam baru.Pada pendapat saya,untuk menjadi lebih baik atau ingin mencapai sesuatu yang di idamkan,kita tidak perlu menunggu sehingga tahun baru untuk memulakannya.Setiap hari adalah proses pembelajaran bagi kita semua,dan mungkin esok atau lusa apa yang kita idamkan menjadi kenyataan.Mungkin juga apa yang kita tidak impikan menjadi kenyataan pada sekelip mata dan menjadi kenangan manis serta memori terindah.

Untuk maklumat anda semua,usia Terjemahan Hati juga sudah genap satu tahun! :-)

Secara ringkas ingin saya katakan di sini,minat untuk saya menterjemahkan apa yang bersarang dihati kepada penulisan adalah sebaik sahaja bapa saya meninggal dunia dua tahun yang lalu.Ada perkara yang saya ingin kongsikan bersama mengenai arwah bapa saya.Atas faktor kerja,masa membataskan saya untuk berbuat demikian sehinggalah pada bulan Januari 2010 setelah saya menjadi suri rumah sepenuh masa,barulah saya memulakan langkah bersama Terjemahan Hati,dan akhirnya tajuk "30 Ramadhan" atau entri pada 9hb September adalah tajuk yang menjadi topik panas sepanjang tahun.Tajuk kedua yang mendapat tempat di kalangan pembaca ialah tajuk "Rindu" entri pada 17hb May.Saya menerima banyak maklum balas termasuklah melalui private message.Rata-rata menyatakan mereka juga sedih,sebak dan mengalirkan air mata selepas membacanya.

Terjemahan Hati bukanlah ruangan untuk meminta dipuji atau bercerita mengenai hal orang lain,tetapi sebaliknya ia untuk menterjemahkan perasaan serta bercerita mengenai serba sedikit kehidupan dan aktiviti saya di rantau orang.
Saya sangat bersyukur kerana kesan atau impak Terjemahan Hati boleh membuatkan para pembaca ketawa,gembira,sebak,sedih dan boleh menitiskan air mata.

Di kesempatan ini,saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pembaca setia Terjemahan Hati tidak kira pengikut(follower) ataupun pembaca senyap dan antara yang saya ketahui adalah dua orang penulis novel dan seorang wartawan .Saya juga menghargai mereka yang sudi meluangkan masa memberi maklum balas(comment) di setiap entri saya.Anda semua adalah tulang belakang yang menguatkan lagi semangat saya dalam bidang penulisan.

Sekali lagi ingin saya ucapkan Selamat Tahun Baru 2011! :-)




Gambar di atas dirakamkan pada tengah malam tadi dari balkoni apartment saya.Bandaraya Melbourne bermandikan cahaya bunga api sebagai menyambut detik tahun baru 2011.Pada tahun lepas saya menyambut tahun baru di Perth,tahun ini di Melbourne,barangkali tahun hadapan mungkin di Sydney atau Adelaide atau Brisbane atau MALAYSIA? .....Insya Allah... :-)

7 comments:

  1. Happy NY 2011 :) Selamat tahun baru or Gembira tahun baru :P

    Keep up the good work. Keep writing & post more.

    =)

    ReplyDelete
  2. Thanks for sharing the story of your life, yes, keep writing :) Looking forward to reading more.

    ~ Kakak Cranbourne ~

    ReplyDelete
  3. selamat tahun baru!!!

    write more pls.....sukaaaaaaaaa!


    cantik sekali gambar fireworks tu..mcm poskad!!

    salam
    kak meowwwwwww!

    ReplyDelete
  4. Kakak Cranbourne : Thanks again :)

    Kak Meowwwwww : InsyaAllah akan terus menulis.Tq :)

    ReplyDelete
  5. Assalamu'alaikum

    Selamat Tahun Baru to Acu and Azly.

    from me, makngah, kak long and muhamad:)

    ReplyDelete
  6. Terima Kasih Cik Yan,Mak Ngah,Kak Long & Muhamad :-)

    ReplyDelete