Wednesday 1 November 2017

English Bay, Vancouver

Keunikan bandar Vancouver yang tidak ada di bandar-bandar lain ialah kerana terdapatnya pulau, pantai, pelabuhan, taman rekreasi, gunung -ganang yang semuanya terletak di dalam satu bandar. English Bay merupakan salah satu daripada tarikan tersebut. Para pengunjung boleh melakukan pelbagai aktiviti bersama keluarga di sini terutama sekali semasa musim panas.

Di sini juga terdapat tandas awam, tempat menyewa payung, kerusi pantai, kayak dan dua buah gelanggang bola tampar. Kafe dan restoran juga ada terletak berdekatan dengan English Bay.
Arca gangsa diberi nama 'A-maze-ing Laughter' yang direka oleh Yue Minjun terletak di Morton Park, berhadapan dengan English Bay adalah arca yang wajib dilihat dengan lebih dekat sekiranya pengunjung datang ke English Bay.
Video penuh yang saya rakamkan di English Bay pada musim panas telah dimuat naik seperti di atas atau boleh ditonton melalui saluran You Tube di alamat di bawah;
https://youtu.be/2uph9-sXXpk

Video yang dirakamkan di English Bay pada awal musim bunga berbeza dengan musim panas. Ia boleh ditonton melalui saluran You Tube yang pernah disiarkan beberapa bulan lalu.
https://youtu.be/f9tBJTbxe7M

No comments:

Post a Comment