Thursday 7 July 2011

Makan Malam Ringkas

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Pertemuan

Makan malam saya pada malam ini sangat mudah dan ringkas.
Makan Malam
Nasi putih berlauk telur goreng kicap,keropok ikan masin dan acar buah.
Sudah dua tahun lebih saya tidak merasa acar buah.Barangkali oleh kerana itulah,ketika menikmati hidangan,hati saya tersentuh dan teringatkan ibu saya di kampung.
Terima kasih kepada Kak Lin di Geelong Victoria kerana sudi memberikan saya acar buah ini. :-)
Acar Buah

Seorang sahabat saya ada mengatakan,lauk ini (seperti di atas),jika di Malaysia hanya dimakan oleh mereka yg kesempitan wang (pertengahan atau penghujung bulan sebelum gaji).Tetapi,bagi mereka yang tinggal jauh di perantauan,makanan ringkas sebegini sebenarnya sangat berharga dan dapat merasai seperti diri ini dekat dengan orang tersayang di tanah air.

6 comments:

  1. alahai, cik bedah ni dgn opah ngah pejam2 mata je boleh buat acar buah adik oiii... sian le adik aku ni ha...

    ReplyDelete
  2. ermmm terliur nisah, ptg ni nk g cari ikan masin N acar buah, mkn gan nasi panas2.. huhuhu sangat membuka selera

    ReplyDelete
  3. Ikan Masin tu yang yummy =)

    ReplyDelete
  4. sazsaz : sy pun boleh buat,resipi mmg ada je kat internet.cuma belum rajin nak buat.hehehhe..tup tup,rezeki ada yg sedekahkan :)

    chinta nisah idham : btul btul mkn dgn nasi panas.fuhhhh :)

    Pilotz : ikan masin tu dah kehabisan stock.kena beli lain :)

    ReplyDelete
  5. tak sangka pandai mkn acar buah....kita plak tak tau mkn

    ReplyDelete
  6. Anonymous : dari kecik saya dah biasa makan acar buah :)

    ReplyDelete