Sunday 31 March 2013

SINGAPURA 2013

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Menjejakkan kaki ke Singapura bukanlah kedatangan saya yang pertama, kedua atau ketiga tetapi sudah banyak kali kerana faktor kerja dan menziarahi keluarga mertua yang menetap di sana.Pendek kata selepas Malaysia, Singapura juga seakan kampung kedua bagi saya.

Setelah tiga tahun lima bulan tidak pulang, akhirnya baru-baru ini saya kembali ke Kota Singa.
Gambar-gambar di bawah saya rakamkan ketika pesawat yang saya naiki sedang dalam perjalanan turun sebelum mendarat di Lapangan Terbang Changi.

Melalui tingkap pesawat para penumpang dapat melihat pemandangan di kawasan sepertiGambar atas : Kawasan perindustrian dan perumahan Jurong

Gambar bawah : Kawasan perumahan East Coast dan Marine Parade
Kualiti gambar agak kurang memuaskan kerana ianya dirakamkan dari arah jauh dan keadaan sedikit berawan

Gambar atas : Pusat pernigaan di Singapura (CBD - Central Business District)

Gambar bawah : Hotel terbaru yang terkenal serta menjadi tumpuan dunia iaitu Marina Bay Sands
Gambar atas : Hampir berada di penghujung landasan dapat dilihat Tanah Merah Country Club

Gambar tengah : Pesawat pengisi minyak milik Tentera Udara Singapura (RSAF) KC 135

Gambar bawah : Selamat mendarat di Lapangan Terbang Changi

Teruskan bersama Terjemahan Hati bagi mengikuti beberapa siri catatan perjalanan sepanjang saya berada di Temasek ini (nama lama bagi Singapura).

No comments:

Post a Comment