Wednesday 29 June 2016

Sempadan North Dakota / South Dakota

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Jika anda mengikuti entri yang terdahulu, saya menyiarkan artikel mengenai Bismarck, North Dakota.
http://sharery.blogspot.com.au/2016/06/bismarck-ibu-negeri-north-dakota.html
Selepas Bismarck, saya dan suami meneruskan pemanduan merentasi ke negeri seterusnya iaitu South Dakota, Masa pemanduan mengambil masa kira-kira 3 jam dan 30 minit. Lebih kurang separuh dari perjalanan tersebut, kami berhenti di titik sempadan di antara kedua buah negeri. Tidak semua sempadan di negeri di Amerika Syarikat yang memberi peluang kepada kenderaan berhenti kerana kebanyakan sempadan ialah di dalam lebuh raya utama. Justeru setiap kali berpeluang merentasi sempadan di dalam jalan kampung, kami pasti akan berhenti untuk mengambil gambar kenangan.

Cuaca di sepanjang perjalanan adalah mendung dan berawan. Walau bagaimanapun kami bernasib baik kerana semasa berhenti di sempadan kedua buah negeri ini, tiba-tiba langit cerah dan membiru seketika malah suhu juga agak rendah berserta angin yang kuat.




















Saya terpaksa meletakkan muzik di dalam video ini bagi menggantikan dengan bunyi angin yang kuat. Teruskan bersama saya kerana selepas ini saya akan berkongsi dengan anda banyak lagi gambar pemandangan sepanjang pemanduan untuk ke ibu negeri South Dakota,

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang melancong, sila nyatakan di dalam ruangan komen dan tinggalkan alamat e-mel untuk saya membalasnya kelak. Anda juga boleh ikuti perkembangan saya melalui akaun Instagram, blog_th2010.


No comments:

Post a Comment