Friday 20 June 2014

Gunung Wellington, Tasmania (Bahagian 2)

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Bahagian 2
Kunjungan kali kedua kami ke puncak Gunung Welington adalah pada hari dan waktu yang berbeza. Pada kali ini kami tiba awal pagi manakala kunjungan pertama pada lewat pagi. Cuaca dan suhu juga berubah berbanding hari sebelumnya. Sebaik tiba di puncak kami dapat merasai salji yang turun seketika. Permukaan tanah, pokok dan keadaan sekeliling juga sudah diselaputi ais. Pejalan kaki harus berhati-hati kerana jalan raya yang berais ini sangat licin. Saya terasa agak 'terseksa' apabila berada di puncak kerana saya masih lagi menghidap demam selesema.












Gambar semasa memandu untuk perjalanan turun.

Saya berharap anda berpuas hati dengan gambar-gambar yang saya kongsikan di dalam kedua-dua bahagian entri Gunung Wellington ini.

2 comments:

  1. temperature drop to negative tak ( below zero) ? kalau di Snowy Mountain, the lowest yg saya pernah rasa -2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DZ : Kalau winter probably turun below zero. Time ni dah hujung2 autumn lupa temperature berapa but very low juga plus angin sgt kuat. Jari kaki dah kebas boots yg I pakai ni tak makan saman. Hihihi :)

      Delete