Tuesday 10 June 2014

Pemanduan Dari Launceston Ke Hobart, Tasmania

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Jarak dari Launceston ke Hobart ialah kira-kira 200 km dengan menggunakan National Highway. Di pertengahan perjalanan, kami berhenti di sebuah bandar yang namanya sama seperti ibu negeri Australia Barat iaitu Perth.













Inilah sedikit sebanyak gambar road trip dari Devonport ke Hobart yang saya kongsikan bersama anda. Pemandangan di negeri Tasmania sungguh cantik terutama sekali pada musim luruh dan sejuk. Sepatutnya saya rakamkam gambar lebih banyak lagi tetapi malang sekali saya gagal melakukannya. Ini kerana saya mengalami demam selesema sejak dari Melbourne sehingga habis percutian di Tasmania. Oleh kerana ubat yang dimakan membuatkan saya mengantuk, maka saya terlepas merakamkan banyak gambar pemandangan. Teruskan bersama blog Terjemahan Hati kerana selepas ini akan disiarkan entri mengenai bandar Hobart.


4 comments:

  1. Oohhh..ok...now I understand why...hihihi..sebab nampak signboard tulis arah ke Perth ( dlm previous entry), so wondering kenapa kat Tasmania nak letak signboard arah Perth yg beribu km away! :)

    ReplyDelete
  2. Dz : Hahaha, masa 1st time nampak, i pun terkejut jugak. :)

    ReplyDelete
  3. Keindahan bumi Tuhan,bagaikan tiada penghujung untuk dinikmati. Mohon berkongsi photo dan info...

    ReplyDelete
  4. Wahab : Ye, bumi Allah yang cantik tiada tandingan. Silakan, tetapi dengan syarat gambar dan info credit to my name (Shery) dan nama blog saya. Thanks.

    ReplyDelete