Sunday 24 August 2014

Perasmian Pembukaan PappaRich Di Perth, Australia Barat.

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Sementelah pulang sebentar ke Australia, saya dan suami telah dijemput oleh sahabat kami yang juga pengusaha serta salah seorang rakan kongsi PappaRich Australia iaitu Andrew untuk hadir pada hari pertama pembukaan restoran Papparich cawangan Perth pada 15hb Ogos yang lalu.


PappaRich di Northbridge.

Kami tiba di Papparich lebih kurang jam 5.20 petang dan disambut oleh Andrew yang datang dari Melbourne. Walaupun pelanggan di sebelah meja kami silih berganti, tetapi kami antara yang lama duduk di situ. Bukan sahaja memesan makanan yang banyak malah perbualan dengan Andrew juga tidak putus-putus kerana sudah lama tidak bertemu. Kali terakhir kami berjumpa dengan Andrew ialah di PappaRich Melbourne pada tahun lalu.


Bergambar bersama Andrew,  sahabat kami yang merupakan juga salah seorang tulang belakang PappaRich Australia.

Antara menu yang menjadi kegemaran saya dan suami sejak kami menjadi pelanggan tetap PappaRich di Melbourne.


Kami berkenalan dengan Andrew dan menjadi pelanggan tetap sejak beliau mengusahakan Old Town Kopitiam di Melbourne sekitar tahun 2010 dan seterusnya Old Town Kopitiam bertukar kepada PappaRich. Pada tahun lalu Andrew pernah memberitahu kami yang beliau telah ke Perth untuk mencari lokasi baru PappaRich. Akhirnya impian menjadi kenyataan.

Kunjungan Hari Kedua

Rindu kerana sudah satu tahun tidak mengunjungi PappaRich di Melbourne, maka kami datang lagi ke cawangan PappaRich Perth pada hari beriktunya.


Semua menu yang dipesan seperti di dalam gambar-gambar blog ini ialah yang biasa kami nikmati sepanjang menjadi pelanggan tetap PappaRich Melbourne.

Agak menghampakan kerana satay tidak dimasak dengan sempurna. Mungkin juga kerana pelanggan terlalu ramai dan tukang masak agak kelam kabut. Walau bagaimanapun, nasi briyani tetap sedap seperti kebiasaanya.

Gambar ini khas untuk Andrew (telah diberi kepada beliau melalui Watsapp). Suami saya memberi isyarat dua. Tanda sudah dua kali datang ke PappaRich Perth dalam masa beberapa hari dari kunjungan pertama kami. Dapatlah melepaskan rindu sebelum kami kembali ke Amerika Syarikat.

Tahniah kepada Andrew dan PappaRich Australia!


PappaRich Northbridge
Add: 101 James Street, Northbridge, Perth, 6003 WA.
Tel: +61 (08)6361 1766

PappaRich Carousel
Add: Shop 1173, 1382 Albany Hwy, Cannington, WA 6107
(Akan di buka beberapa bulan lagi)


*Terima kasih Andrew kerana pernah melawat ke blog saya ini*





No comments:

Post a Comment