Sunday 7 September 2014

McDonald's Terbesar Di Dunia Di Vinita, Oklahoma

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Semasa di dalam perjalanan menggunakan lebuhraya Interstate 44 dari Texas menuju ke Illinois, saya dan suami singgah sebentar di Vinita, Oklahoma untuk mengisi minyak kereta. Sebaik sahaja  kami membelok untuk ke stesen minyak (rakyat Amerika menggelarkan sebagai gas station) dan apabila mata melihat restoran Mcdonald's di sebelahnya, fikiran saya terus teringatkan restoran jejantas Sungai Buluh, Malaysia di mana ia juga terletak di atas lebuhraya.

Gambar kurang memuaskan kerana saya fokus menggunakan kamera telefon bimbit sahaja tambahan pula cermin kereta sangat kotor akibat dari road trip ini.

Terasa lapar pula pada ketika itu, maka kami ke McDonald's untuk membeli burger ikan.
Saya tidak tahu yang restoran McDonald's ini pernah merangkul gelaran restoran McDonald's terbesar di dunia mengikut kiraan kaki persegi sehinggalah kami pulang ke Chicago lantas saya cuba mencari maklumat terperinci.


Former World's Largest McDonald's, Vinita, Oklahoma.

Pemandangan lebuhraya yang dilihat dari restoran jejantas McDonalds di Vinita, yang juga dikenali sebagai Glass House.
Poster lama ini dijual di gerai cenderamata yang terletak berhadapan dengan McDonald's. Melihat poster ini membuatkan saya mengimbau zaman sewaktu kecil dahulu ketika menikmati hidangan di cawangannya di Ipoh, Perak.

Lukisan gergasi menggambarkan negeri Oklahoma diletakkan di dinding Glass House.

Tidak banyak gambar yang dapat saya rakamkan kerana kami sekadar singgah untuk mengalas perut yang lapar sahaja.

Kepada yang ketinggalan sebelum ini, anda boleh ke membaca entri tentang lawatan saya ke Francais Mcdonalds Pertama Di Dunia ; http://sharery.blogspot.com.au/2013/01/francais-mcdonalds-pertama-dunia.html



No comments:

Post a Comment