Sunday 14 January 2018

Pemanduan Dari Las Vegas Ke Salt Lake City, Utah

Artikel ini adalah sambungan dari bahagian pertama;
http://sharery.blogspot.ca/2017/12/kembara-amerika-syarikat-september-2017.html

Semasa pemanduan tiga hari dari Vancouver, Kanada ke Las Vegas, Nevada, kami tidak berhenti tidur di mana-mana hotel. Berbeza dengan pemanduan pulang, dari Las Vegas kami bermalam di Salt Lake City, Utah dan hari berikutnya di Pasco, Washington.

Pemanduan dari Las Vegas ke Salt Lake City mengambil masa hampir 6 jam jika dilakukan tanpa henti. Manakala pemanduan kami pula lewat dari waktu sebenar kerana kami berhenti di beberapa tempat berbeza.

Video yang saya kongsikan adalah lebih menarik berbanding gambar-gambar kerana anda dapat melihat perjalanan kami merentasi tiga buah negeri dalam keadaan cuaca yang baik dan melalui gunung ganang di negeri Arizona yang mencecah hampir 7000 kaki. Ia adalah laluan yang sama kami lalui semasa perjalanan untuk datang ke Las Vegas. Pada waktu itu saya tidak dapat rakamkan video kerana telah melewati jam 2 pagi dan hujan turun dengan lebat. Kami juga pernah melalui laluan yang sama semasa kembara sebelum ini iaitu dari Farmington, New Mexico ke Las Vegas, Nevada.
Video ini juga boleh ditonton melalui saluran You Tube saya
 https://youtu.be/kA2ulLimhTg

Instagram : blog_th2010
You Tube : Shery NN

No comments:

Post a Comment