Thursday 5 August 2010

Syukur Alhamdulilah,Terima Kasih

Assalamualaikum w.h.t ,dan Salam Sejahtera

Selamat menyambut bulan Ogos kepada semua.Pejam celik,pejam celik sudah 11bulan saya menetap di Australia.Jauh dari keluarga tersayang serta rakan rakan adalah situasi dan keadaan yang amat perit sekali untuk dilalui.

Pernah saya ceritakan dahulu,bukan senang untuk keluarga saya datang ke Australia.Kos perbelanjaan terutamanya tiket kapal terbang yang mencecah ribuan ringgit,malah matawang Dollar Australia tinggi 3kali ganda berbanding Ringgit Malaysia.
Sedih kerana rindu memang saya akui,tetapi di sebalik kesedihan itu masih ada sekelumit rasa gembira kerana sahabat sahabat saya sudi datang melawat.
Syukur Alhamdulilah kerana dahulu saya bekerja sebagai pramugari,oleh kerana itu lah sahabat sahabat rapat saya yang bekerja dengan penerbangan Malaysia,berpeluang bertugas terbang ke Australia dan sudi meluangkan masa berjumpa dengan saya.

20/02/2010
Orang pertama yang datang melawat saya ialah Abang Radzuan(Kapten Radzuan Johari).Beliau adalah abang angkat saya yang saya anggap seperti abang saya sendiri.
Ketika ini kami menjamu selera di Insan Kafe,Murray Street Perth.
Terima kasih juga kerana abang Radzuan sudi membawa barang barang yang dikirim oleh keluarga saya.


26/04/2010
Kali kedua abang Radzuan bertugas datang ke sini dan dijemput oleh suami saya untuk datang ke rumah makan tengah hari.
 Beliau sempat menggunakan web cam untuk berkomunikasi dengan isteri beliau,Puan Leza Ishak.

Kak Leza adalah panggilan yang saya berikan untuk kakak angkat saya ini.Jasa baik mereka yang menganggap saya sebagai adik mereka sendiri amatlah saya hargai dan tidak mungkin saya lupakan.

28/06/2010 & 20/07/2010
Dua bulan berturut turut saya menerima pula kunjungan daripada Puan Ismarina Ismail.
Beliau menawarkan bantuan jika saya ingin mengirimkan barang dari Malaysia.Tanpa berfikir panjang,saya meminta beliau membelikan saya roti Gardenia.
Roti Gardenia buatan Malaysia ini amat terkenal dan tiada tandingannya.
Terima kasih Isma :-)

1/08/2010
Kali ini saya menerima kunjungan dari sahabat baik saya iaitu Azizul Sariono atau lebih dikenali sebagai Gjul.
Rezeki menyebelahi beliau kerana suami saya tidak bekerja pada hari itu,maka kami dapat membawa beliau bersiar siar di sekitar bandar dan beliau berpeluang melihat dengan lebih dekat lagi pelbagai jenis,spesis haiwan yang hanya hidup dan tinggal di Australia.


Kami bertiga bergambar berlatar belakangkan Swan River serta bangunan bangunan pencakar langit di bandar raya Perth.
                Kangaroo dan Koala begitu sinonim dengan negara Australia.

Gjul telah memberitahu lebih awal kepada saya yang beliau akan bertugas terbang ke Perth,malah beliau turut menawarkan bantuan sekiranya ada barang yang ingin saya kirimkan melalui beliau untuk dibawa datang ke sini.

Saya mengambil masa beberapa hari untuk berfikir apakah barang yang saya inginkan,dan menyusun plan bagaimana pula caranya barang tersebut akan diterima oleh Gjul.
Dengan hasil usaha serta kerjasama keluarga saya di Ipoh dengan sahabat saya Jax dan Gjul, Alhamdulilah segala urusan berjalan dengan lancar dan saya dapat juga menerima barang barang ini. :-)

Terima kasih juga di ucapkan kepada suami tercinta yang begitu memahami,dan melayan sahabat sahabat saya seperti sahabat sendiri.

Apa lagi yang perlu saya katakan di sini melainkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada mereka yang saya nyatakan di atas.Walaupun anda semua datang dalam waktu bertugas dan masa yang terhad,tetapi masa yang anda luangkan bersama saya dan suami begitu beharga dan amat di hargai.


Berjumpa di lain masa,Sekian :-)

6 comments:

  1. Thanks semua. Ada masa datang lagi k :)
    If standby/rostered/request ke, sudi sudi lah datang ke PER :)
    InsyAllah if in town kita bleh meronda seluruh PER.

    ReplyDelete
  2. Wohehehehe....bestnya suda ada orang drp MSIA dtg melawat...
    woot acer sehat? ;)

    ReplyDelete
  3. -InsyaAllah hujung bulan ni ada lagi kenalan yg bakal datang ke Perth
    -Best best,acer ok ok aja :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. woahhhhhh... sonoknya.. jalan2.. eh..eh.. bru cek thu nama pnuh abg Gjul.. kantoiii.. heheheh.. xpe2 lpas nie homemade choc muffin dtg melawat plak.. insyaallah... :)

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah cek,..tabung kena isi k :)

    ReplyDelete