Monday 30 August 2010

Lagi Tetamu Malaysia

Assalamualaikum w.h.t,dan Salam Ramadhan

Hati amat girang sekali apabila pada bulan puasa ini,saya menerima lagi kunjungan dari dua orang sahabat saya.Walaupun mereka datang ke Perth kerana bertugas,tetapi masih ada sedikit ruang masa untuk kami berjumpa.

 Saya sekali lagi berjumpa dengan sahabat saya, Isma pada 23Ogos yang lepas.Di kesempatan yang ada,saya dan suami membawa Isma berjalan-jalan di sekitar bandar dan dapat berbuka puasa bersama.
Kami berbuka puasa di Restoran Rasa Nyonya Penang,Victoria Park.
Menu yang dipilih adalah Special Seafood Char Hor Fun yang berharga AUD 10 untuk satu pinggan.
Singgah di sebuah pasar raya, Farmers Jack di Claremont Quarters.Isma memegang labu yang amat besar dan berat.
 Memilih buah strawberi.
Bergambar di hadapan Hotek Mercure di mana kakitangan penerbangan Malaysia menginap di sini.
Terima kasih Isma kerana sudi bawakan saya suratkhabar Berita Harian dan Utusan Malaysia :-)

..........................................................................................................................................................
Seminggu kemudian iaitu pada 29Ogos,seorang lagi sahabat saya datang ke Perth.Kali terakhir kami berjumpa iaitu semasa kami bertugas bersama dalam penerbangan ke Kota Kinabalu pada bulan Ramadhan tahun lepas.
Saya dan Fandi di hadapan salah satu mercu tanda Perth iaitu Bell Tower.

Di belakang kami adalah bas untuk pelancong, City Sightseeing Perth Tour
 
 Sempat bergambar sementara menunggu untuk berbuka puasa.*Gambar ihsan dari Fandi*



Inilah buah tangan dari Malaysia yang Fandi berikan kepada saya.
-Empat naskah surat khabar
-Kad raya dan sampul duit raya
-Coklat Kurma
-Roti ban inti kelapa

Kesemua barang ini amatlah saya hargai kerana ianya tidak terdapat di sini :-)


InsyaAllah kita berjumpa di lain masa.

3 comments:

  1. Insya'allah satu hari nnt akak plak akan jd tetamu awak yer. Aminnnn :))

    ReplyDelete
  2. Syukur Alhamdulilah ramai geng geng datang N/S PER.
    InsyAllah next time datang lagi k. Kita meronda ke tempat tempat lain :)

    ReplyDelete