Thursday 1 August 2013

MALAYSIA (JUN 2013)

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Sementelah suami mempunyai urusan di Singapura, saya mencuri sedikit waktu dan menguatkan diri untuk pulang ke Malaysia dalam keadaan saya yang sedang mengalami demam selesema. Apabila tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), saya hanya dapat berjumpa dengan anak saudara sebelum saya pulang ke Ipoh dengan menaiki bas Star Shuttle. Hasrat untuk memberi kejutan dan berjumpa dengan sebahagian dari ahli keluarga (mereka akan ke Jakarta pada hari tersebut) tidak kesampaian kerana mereka lewat tiba dari waktu yang dijanjikan. Apakan daya rezeki tidak menyebelahi kami apabila bas kami hanya berselisih beberapa minit sahaja.

Di Lapangan Terbang Changi, Singapura.

Sampai di Ipoh pada lewat petang dan dijemput oleh dua orang anak saudara saya. Rancangan di minit-minit terakhir menjadi apabila saya dan ahli keluarga yang lain dapat keluar untuk makan malam bersama.







Kali terakhir saya pergi ke pasar tani mungkin 4-5 tahun yang lalu. Kali ini saya berpeluang membawa ibu dan
anak - anak saudara ke pasar tani pada pagi ahad di Medan Gopeng. Saya membeli apa yang menjadi kegemaran saya iaitu ketupat daun palas dengan rendang tok dan kek coklat lembab.

Sarapan lewat pagi di Restoran Capati Maju Rapat di Medan Gopeng.

Bersama dengan anak - anak saudara.

Masakan dari air tangan ibu adalah yang terbaik.

Penerbangan dari KLIA ke Singapura dengan menaiki pesawat MAS.

Walaupun kepulangan saya pada kali ini amat singkat tetapi saya tetap bersyukur kerana dapat memanfaatkan masa dengan ibu saya. Alhamdulilah.

No comments:

Post a Comment