Thursday 8 May 2014

Singapore Flyer Pada Tahun 2008

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Singapore Flyer merupakan salah satu ikon tarikan pelancong yang terkenal di Singapura.
Ferris Wheel terbesar di dunia ini dirasmikan pada April 2008.
Saya dan suami telah berkunjung ke Singapore Flyer selepas beberapa bulan ia dirasmikan. Lebih menguntungkan ialah kami pergi pada hari bekerja dan tidak ramai pengunjung pada ketika itu. Singapore Flyer mempunyai 28 buah kapsul dilengkapi dengan penghawa dingin.

Kapsul-kapsul bergerak dengan begitu perlahan maka ia memberikan kepuasan kepada para pengunjung untuk menikmati pemadangan Singapura. Kaki kamera (tripod) yang dibawa turut memudahkan kami untuk bergambar.
Baru-baru ini rekod Singapore Flyer sebagai ferris wheel terbesar di dunia sudah dipintas oleh High Roller Las Vegas.








Gambar semasa menaiki Singapore Flyer pada tahun 2008 yang saya kongsikan di sini membuktikan juga yang projek pembinaan Marina Bay Sands (hotel terkemuka berbentuk seperti kapal) baharu sahaja dijalankan. Lihat sahaja gambar di atas anda boleh melihat tapak pembinaannya.



Oleh kerana pemandangan Singapura yang saya lihat dari dalam Singapore Flyer pada tahun 2008 sudah tidak sama sekali jika hendak dibandingkan dengan hari ini, maka mungkin pada masa akan datang nanti saya akan kembali menaiki Singapore Flyer untuk merakamkan gambar yang terkini.

No comments:

Post a Comment