Tuesday 24 February 2015

Cawangan Starbucks Ke-100 Di Dalam Singapura

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Starbucks cawangan ke-100 di dalam Singapura telah dibuka pada 14hb Februari 2014. Ia terletak di Fullerton Waterboat House. Saya dan suami sememangnya gemar mengumpul bekas air dan cawan kaca Starbucks dari setiap cawangan, bandar dan negara yang berlainan. Justeru apabila melawat ke cawangan ke-100 ini, kami bukan sahaja membeli cenderahati edisi terhad malah mengambil sedikit masa menikmati minuman sambil menyaksikan pemandangan indah Singapura.


Cawangan Starbucks ke-100 di dalam Singapura yang terletak di Fullerton Waterboat House.

Di bahagian pintu masuk.

Gambar atas : Terdapat beberapa buah meja dan tempat duduk bersebelahan pintu masuk.

Gambar bawah : Bekas air (tumbler) edisi terhad.

Saya amat menyukai dekorasi dalaman cawangan ke-100 ini kerana ia banyak memaparkan ciri-ciri dan sejarah Singapura.

Gambar kiri : Laluan dari kaunter pembayaran untuk ke ruang yang lebih besar untuk pelanggan duduk.

Gambar kanan : Cawangan Starbucks ke-100.

Antara beberapa buah meja yang sempat saya rakamkan gambarnya.
Gambar kiri : Cawangan Starbucks ke-6 telah dibuka pada tahun 1997.

Gambar kanan : Cawangan Starbucks ke- 17 telah dibuka pada tahun 1998.

Antara beberapa buah meja yang sempat saya rakamkan gambarnya.


Gambar bawah kiri : Cawangan Starbucks ke-33 telah dibuka pada tahun 2001.

Gambar bawah kanan : Cawangan Starbucks ke- 80 telah dibuka pada tahun 2012.
Gambar diambil dari tempat duduk kami.

Bekas air edisi terhad yang dibeli turut dibungkus rapi dengan pembalut dari Starbucks.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila nyatakan di dalam ruangan komen dan tinggalkan alamat e-mel untuk saya membalasnya kelak. Anda juga boleh ikuti perkembangan saya melalui akaun Instagram, blog_th2010.

No comments:

Post a Comment