Friday 13 November 2015

Batu Berkepala Anjing Di Albany, Australia Barat

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Albany terletak di bahagian selatan Australia Barat. Jarak antara Albany dengan ibu negeri iaitu Perth adalah lebih kurang 418 kilometer. Salah satu tempat tarikan pelancong yang terkenal di sini ialah "Dog Rock". Ia merupakan sebuah batu besar yang berbentuk seperti kepala seekor anjing. Penduduk tempatan telah mengecat batu ini dengan warna putih dan hitam seakan memberi kolar kepada anjing tersebut.
Ini bukanlah kunjungan kali pertama saya ke Albany. Oleh kerana cuaca pada kunjungan saya sebelum ini agak tidak memuaskan, maka untuk kunjungan terbaharu saya berkongsi sekali lagi gambar bersama para pembaca.
Dog Rock juga telah disenaraikan sebagai tempat menarik yang patut dikunjungi di dalam majalah pelancongan Lonely Planet.








Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila nyatakan di dalam ruangan komen dan tinggalkan alamat e-mel untuk saya membalasnya kelak. Anda juga boleh ikuti perkembangan terkini saya melalui akaun Instagram, blog_th2010.




No comments:

Post a Comment