Thursday 2 October 2014

Ulangtahun Perkahwinan Yang Ke-5

 Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Sekadar berkongsi beberapa gambar sempena ulangtahun perkahwinan saya yang ke lima pada bulan lalu.

25 September 2009 (Majlis Pernikahan)


26 September 2009 (Maklis Bersanding)
Dewan Bandaran Ipoh (Ipoh Town Hall). Kenangan majlis bersanding lima tahun lalu. Hanya pelamin dan hiasan meja makan sahaja yang disewa. Selebihnya (pakaian nikah, bersanding dan perhiasan diri) ialah milik saya dan suami yang kami tempah dan beli di Malaysia dan Indonesia. Kesemuanya masih kami simpan hingga ke hari ini. Songket kuning ditempah di Terengganu. Penenun yang sama menerima tempahan dari Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin. Kebaya dijahit oleh kakak saya manakala baju melayu dan tanjak negeri Perak ditempah dari Salikin Sidek. Pengapit wanita ialah rakan sekolah saya manakala pengapit lelaki ialah sahabat baik saya dari Subang Jaya. Alhamdulilah tema perkahwinan yang saya idamkan menjadi kenyataan.


 


Majlis bersanding kecil diadakan pada sebelah malam di rumah ibu saya yang dihadiri keluarga dari Singapura dan Australia. Walau bagaimanapun terdapat tetamu yang tidak dapat hadir pada sebelah siang tetapi datang juga pada sebelah malam. Tetamu istimewa itu ialah pengarah/produser filem terkenal Malaysia yang juga adik kepada kartunis Datuk Lat iaitu Mamat Khalid serta isterinya.

Mamat Khalid bukan sahaja berjiran dengan keluarga saya di Ipoh Jaya Timor, malah beliau dan isteri merupakan sahabat baik kakak saya sejak mereka bersekolah lagi. Ibu Mamat Khalid juga telah lama bersahabat dengan ibu saya.



No comments:

Post a Comment