Sunday 6 September 2015

Ulangtahun Los Angeles Yang Ke-234

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Beberapa hri lepas Los Angeles menyambut hari ulangtahun yang ke-234. Ia diasaskan oleh gabenor Felipe de Neve pada 4 September 1781. Los Angeles merupakan bandar nombor dua terbesar di Amerika Syarikat selepas New York.


Gambar pemandangan Los Angeles ini saya rakamkan dari Griffith Observatory. 

Papan tanda terkenal dunia iaitu Hollywood yang jelas kelihatan dari Griffith Observatory.

Papan tanda yang menjadi mercu tanda serta ikon bagi Los Angeles.

Pernah saya ceritakan sebelum ini bahawa semasa berada di dalam kereta, kamera tidak pernah berpisah dari tangan saya. Pelbagai gambar-gambar kandid dan spontan yang gemar saya rakamkan. Begitu juga dengan gambar di atas, saya sempat rakamkan papan tanda yang menunjukkan populasi penduduk di Los Angeles.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila nyatakan di dalam ruangan komen dan tinggalkan alamat e-mel untuk saya membalasnya kelak. Anda juga boleh ikuti perkembangan terbaru saya melalui akaun Instagram, blog_th2010.


No comments:

Post a Comment