Wednesday 9 February 2011

Hari Ini Hari Lahirmu

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Hari ini kakak saya yang bernama Noormah Noordin menyambut hari ulang tahun yang ke-49.

Nyah adalah nama panggilan dari saya kepada beliau sebagai kakak sulung dalam keluarga. Ketika saya dilahirkan, Nyah sudah berumur 19 tahun dan beliau banyak menguruskan kerja-kerja rumah membantu ibu saya sementelah kami dari keluarga yang besar iaitu seramai 10 orang adik beradik.

Saya masih ingat lagi ketika saya kecil sebelum dan semasa sekolah rendah, Nyah sering memotong rambut saya di depan halaman rumah untuk memastikan rambut sentiasa kemas, rapi dan pendek malah Nyah juga rajin membuang kutu di rambut saya! :-) Nyah juga pernah menyediakan bekalan makanan untuk saya ke sekolah. Ketika di bangku sekolah menengah pula, setiap kali saya jatuh sakit di sekolah, Nyah yang akan mengambil saya pulang.

Apabila ibu saya kurang sihat atau keluar negeri untuk melancong, Nyah juga yang bertanggungjawab menyediakan makanan di rumah. Nyah mempunyai perniagaan dan berpengalaman menjahit baju lebih 20 tahun. Oleh kerana itu lah, baju kurung atau baju raya saya dijahit oleh Nyah sejak dari kecil sehingga ke hari ini termasuklah kebaya songket semasa perkahwinan saya. Setiap jasa dan pengorbananmu tidak akan ku lupakan.


Saya dan Nyah (Gambar-gambar tahun 2008&2009)

Happy Birthday Nyah! :-)

11 comments:

  1. hehehehhehehe kecik2 ada kutu ehhhhhhhhhhhh....

    best la dpt kakak pandai jahit baju ehhhhhh


    SELAMAT HARI LAHITO UR KAKAK SULONG!!.....AWWWWW dah 50thn tapi masih maintain ehhhhhhhhhhhh!


    mooooooooooo!!

    ReplyDelete
  2. Moooooooo : Best bila ada bunyi 'click' masa nak pecahkan telur kutu heheheh..

    Thank You on behalf my sis :) yeah,masih maintain awet muda :)

    ReplyDelete
  3. Pilotz : Dah dah msg Nyah pun midnight tadi :)

    ReplyDelete
  4. nyahhhhh!!!!!!!!!!!!!
    hepy bday to youu..
    muahs... muahs..
    baju cek pun nyah jait.. :)

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. nak wish jugak. happy 50th, Aunty Nyah! :D

    ReplyDelete
  7. Cik B : Tq on behalf..Nnt balik ipoh wish la kat aunty nyah :) hhehehehe

    ReplyDelete
  8. Hahahha haah wish sendiri!!

    Happy Birthday NYAH!!! :X

    ReplyDelete
  9. Acab : Yie,nnt bawak Cik B jumpa Nyah..hheheh :)

    ReplyDelete