Monday 14 February 2011

Mohd Al Amir

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Semalam saya sedikit beremosi setelah mengalami mimpi akan anak saudara saya,Mohd Al Amir.
Tanpa disedari selepas terjaga dari tidur,air mata tiba-tiba mengalir akibat dari 'cerita' mimpi berkenaan.

Amir bagi saya sedikit berbeza dengan anak-anak saudara saya yang lain.Kasih sayang saya sebagai ibu saudara sama rata,cuma perbezaanya ialah saya pernah mengasuh dan menjaga Amir selama dua tahun sejak dari beliau di lahirkan.

Saya pernah menganggur selama beberapa tahun,dan ketika Amir di lahirkan pada tahun 2001,saya yang menjadi pembantu kepada kakak saya semasa beliau di dalam tempoh berpantang.Selepas selesai tempoh berpantang pula,saya yang mengambil alih tugas menjaga bayi(Amir) ketika kakak saya bekerja.
Pendek kata saya lah baby sitter kepada Amir dari segi pengendalian memberi mandi,menukar lampin,makan,minum dan sebagainya.InsyaAllah saya tidak ada masalah dengan bayi kecil.

Mohd Al Amir dan Acu
 Selepas dari mimpi itu,saya berpeluang berbual dengan Amir.Sebaknya apabila nama "Acu " di panggil,tetapi saya cuba untuk menahan emosi saya.Syukur Amir dan adik beradik beliau yang lain sihat semuanya. :-)

9 comments:

  1. acuuuuuuuuuu.. jgn sedey.... amir pun rindu acu.. amir paling bijak.. setiap kali peksa msty num 1.. skrg da jdi pengawas... hbatkan amir.. :)

    ReplyDelete
  2. Cek : Tahu2..Alhamdulilah..Ingat lagi masa dia darjah satu,sama kelas dgn Osama Yamani.Anak Jamal Abdillah :-)

    ReplyDelete
  3. wahhhhhhh 'acu' tak kekok eh salin lampin, mandikan baby...bauslaaa persediaan masa depan....hhihhhhhhhii


    ahhhh ingat anak jamal abdillah nama...osama yamani sempena nama osama laden....hehehhehe.....eh dah besar eh anak dia...dah pri sch?


    osama obama

    ReplyDelete
  4. Osama Obama : 'see my leg' lah..hehehhe..gurau je :)
    InsyaAllah takde masalah..

    Yup,now anak Jamal Abdillah pun dah umur 10 tahun,sama umur my nephew juga :)

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Syukur all ok lepas phone call.
    Amir & kids pun rindukan Acunya.

    *Hugs*

    Terror eh jadi babysitter ;)

    ReplyDelete
  7. Mesti tak sabar nak balik tengok dia, mungkin dapat beraya sekali InshaAllah.

    ~KC~

    ReplyDelete
  8. KC : Rindu family semua esp my mom :)

    ReplyDelete