Wednesday 10 June 2015

Yuna Sebagai Idola Dan Sumber Inspirasi

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Hari ini merupakan hari yang begitu bermakna bagi saya kerana penyanyi Yuna telah mengikuti akaun Instagram saya.



Yuna satu-satunya artis yang paling kerap saya ceritakan di dalam blog dan Instagram saya sejak beberapa tahun lalu. Saya cukup teruja dan berbangga setiap kali mendengar lagu beliau diputarkan di mana-mana tempat awam di Australia termasuk beberapa kali di dalam pesawat Qantas Airways serta di dalam drama di stesen televisyen di Amerika Syarikat.


Pernah berjumpa dengan beliau tiga tahun lalu di Denver, Colorado ternyata sifat peramah dan rendah diri membuatkan beliau berjaya dan diminati sehingga ke hari ini. Pada tahun pertama saya mengenakan tudung, saya hilang arah bagaimana untuk berfesyen dalam waktu yang sama berpakaian sopan. Yuna merupakan rujukan saya dan sehingga ke hari ini beliau saya anggap idola.


Pada tahun 2012 saya pernah menegur segelintir peminat Yuna yang memberi komen negatif dan bersikap kurang ajar terhadap beliau. Tanpa di sangka Yuna melawat laman blog saya lantas memujinya. 

Kepada anda yang mempunyai akaun Instagram, anda boleh mengikuti perkembangan saya di sana (blog_th2010). Saya kerap berkongsi gambar dan cerita pendek yang tidak saya siarkan di dalam laman blog ini tetapi hanya untuk pengikut Instagram sahaja.

1 comment: