Saturday 26 January 2013

Pulang ke AUSTRALIA

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Hujung Minggu

Makan tengah hari di Nilai sebelum ke KLIA
Gambar atas kiri : Perjalanan menuju ke lapangan terbang

Gambar bawah kiri : Daftar masuk

Gambar atas kanan & Gambar bawah kanan : Sempat membasahkan tekak di Secret Recipe KLIA



Semasa berada di KLIA fikiran saya melayang-layang memikirkan sesuatu yang tidak saya sangka sama sekali dan dalam waktu yang sama datang pula perasaan pelik.Mana tidaknya, dahulu KLIA adalah tempat untuk saya pergi bekerja.Walaupun bekerja dan terbang jauh beribu batu sekalipun, KLIA juga tempat saya pulang.Kini tidak lagi.
Ya, saya perlu menyesuaikan diri dengan keadaan dan kehidupan selepas berumahtangga.Tempat seorang isteri adalah berada di sisi suaminya.Kunjungan ke Malaysia pada kali ini dan masa akan datang hanya untuk datang bercuti.Pada hari ini saya berada di KLIA untuk pulang ke rumah saya di Australia.
Gambar atas kiri : Kakak dan abang angkat yang menghantar kami ke KLIA

Gambar atas kanan : Bersedia untuk ke kaunter imigresen

Gambar bawah : Lambaian ucapan selamat tinggal
Gambar atas : Emirates pesawat B777 yang bakal menerbangkan kami ke Melbourne

Gambar tengah : Sudah berada di tempat duduk

Gambar bawah : Pesawat sudah bersedia untuk bergerak
Gambar atas : Pesawat MAS A330 yang dahulunya tempat saya mencari rezeki

Gambar tengah : Dari skrin penumpang dapat melihat apa yang terjadi di luar melalui kamera yang dipasangkan di luar pesawat

Gambar bawah : Maklumat penerbangan
Gambar atas : Pesawat sudah berada di hujung landasan untuk berlepas

Gambar dua dari atas : KLIA sudah pun berada di bawah

Gambar tiga dari atas : Laluan yang harus ditempuhi

Gambar bawah : Melbourne yang sudah malam
Menu makan malam
Gambar atas : Tempat meletak cawan tanpa membuka meja. Idea yang patut dicontohi oleh syarikat penerbangan lain

Gambar tengah : Sempat membaca novel hasil tulisan Kak Kusyi yang dihadiahkan oleh beliau sendiri

Gambar bawah : Dua bekas air yang semapt dibeli di KLIA
Gambar atas : Makan malam

Gambar dua dari atas : Matahari bakal menutup tirainya

Gambar tiga dari atas : Lampu bumbung kabin seakan seperti bintang yang bertaburan di langit

Gambar bawah : Hidang ringan sebelum mendarat
Gambar atas : Lebih kurang 55 minit sebelum sampai ke destinasi

Gambar tengah : Perlu menempuh Adelaide sebelum sampai ke Melbourne

Gambar bawah : Sudah berada di atas Melbourne
Gambar atas : Melbourne pada waktu malam

Gambar bawah : Lapangan Terbang Melbourne

Penerbangan dari Chicago-New York-Dubai-Kuala Lumpur termasuk waktu transit mengambil masa lebih kurang tiga hari.Pulang ke Malaysia pun kerana transit sebelum pulang ke Australia.Letih akibat perbezaan waktu tidak boleh diterangkan dengan kata-kata.Sepanjang berada di Ipoh saya tidak duduk goyang kaki tetapi sibuk menguruskan beberapa hal dengan badan kerajaan.Apa yang paling penting sekali ialah dapat berjumpa degan ibu saya.
Kepada mereka yang tidak dapat berjumpa dengan saya,doakan semoga kita dapat berjumpa di lain masa,InsyaAllah.

Alhamdulilah sudah selamat sampai dan kembali ke Australia.

No comments:

Post a Comment